Voorjaar! - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Richard Roumen - WaarBenJij.nu Voorjaar! - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Richard Roumen - WaarBenJij.nu

Voorjaar!

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

06 Mei 2010 | Rusland, Moskou

Het weer wordt steeds beter en dat zie je natuurlijk op straat en in de natuur. Het wordt groen en de vogels zijn er weer en maken veel lawaai. Ik werk en ga op excursie als het weer eens een vrije dag is. (compensatie voor 1 mei bijvoorbeeld). Dat is wel leuk en je ziet nog eens wat. Na een weekje Moskou is dat ook wel een goede afwisseling. In Moskou was het al warmer en dat miste ik in St. Petersburg. Toch kan het hier ook verschrikkelijk regenen. En dat net tijdens mijn boottochtje...

Verder probeer ik natuurlijk ander werk te vinden. Inschrijven bij het UWV is al bijna een gewoonte geworden. Ik krijg wel wat baantjes aangeboden, zoals directeur van een flessendoppenfabriek, maar dan moet je bijvoorbeeld Spaans spreken en dat kan ik niet. Ook zijn er baantjes als directeur van een bouwbedrijf (vloeiend Russisch een vereiste). Dit soort dingen zoek ik dus niet. Ook al zijn mijn contacten erg behulpzaam.

In de flat is alles nu gerepareerd. Ik hoef dus niets meer te herstellen. Zelfs de buitenverlichting is door de gemeente gerepareerd en 's avonds is het nu hier verlicht als bijna overdag!

• 07 Juli 2010 - 21:33

Gertjan :

Hallo Richard, hoe gaat t?Ik heb veel vragen Een vriendin in Cheboksary.Hoe kun je het best omgaan met de vraag "ik wil naar je toe komen ", sparen daarvoor is nooit te doen ., Ik wil haar graag hierheen laten komen (holland), al is het dan maar voor een vakantie om te zien of zij het aan kan hier.
    Dank je voor je aandacht bij voorbaat en succes met het werk. gertjan

• 22 Juli 2010 - 11:48

Gertjan Dekker:

Hej hej Richard ,
    So you must be home again by now I presume?
    Dont know if you have seen my reactions on your blog but anyway doesnt really matter,greetings , gertjan

Richard

Ik heb gewerkt in Moskou om er een kantoor op te zetten van mijn bedrijf. (2008) en nu werk ik in St. Petersburg om daar in het bestaande kantoor de markt te openen (2009-2010) Ik ben nu al vier keer in St. Petersburg geweest om te werken (7; 5; 2,5 en 5 weken) en het bevalt steeds beter. Helaas is mijn baan in de zomer van 2010 gestopt. Ik ben een jaar werkeloos geweest en hard op zoek gegaan naar een nieuwe uitdaging. En deze gevonden!! Ik ga nu voor bijna 2 jaar werken in Nizhniy Novgorod in Rusland. Volg mijn avonturen!!

Actief sinds 21 Nov. 2008