De Nederlandse bureaucratie - Reisverslag uit Nizhniy Novgorod, Rusland van Richard Roumen - WaarBenJij.nu De Nederlandse bureaucratie - Reisverslag uit Nizhniy Novgorod, Rusland van Richard Roumen - WaarBenJij.nu

De Nederlandse bureaucratie

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

08 Januari 2013 | Rusland, Nizhniy Novgorod

Gisteren vertrokken vanaf Schiphol naar Nizhniy Novgorod via Moskou. Op zich niets bijzonders. Een gewone vlucht met KLM en dan inchecken voor het laatste deel via Aeroflot.

Al een paar keer eerder gedaan en weliswaar krap, maar wel te doen. Vorige keer was er een geringe vertraging doordat de security er nogal lang over deed. Maar dan deze keer...

Op vertrektijd meldt de vrouwelijke gezagvoerder dat we eigenlijk moeten vertrekken, maar dat er nog zo'n 100 passagiers voor de security staan. Dat gaat dus nog wel zeker een half uur duren.

Ik was op tijd bij de security aangekomen en net voordat ik er door mocht komen de dames van de KLM die natuurlijk voorgaan. Kon ik mooi eens kijken hoe dat gaat. Ze hadden een full body scan machine in werking (er waren er twee, maar 1 die het deed). De dames van de KLM hadden kennelijk al wat meer ervaring want die wilden er niet door, en konden kiezen voor de standaard poort.

Ik wilde het wel eens meemaken. Dus alles op de band en er door.... Ik zag al dat iedereen vervolgens nog eens uitgebreid gefouilleerd werd. Waar was dat nu voor nodig? Dus toen ik er door ging, was het mijn beurt.

Nogal uitgebreid bevoeld en betast. Ik vroeg waarom.... Kijk zei de man, hier kun je op het silhouet een paar blokjes zien, die gaan we controleren.
De blokjes bevonden zich bij mijn armen, op mijn borst en bij mijn benen. Niets te vinden natuurlijk. Ik vroeg wat dit dan betekende. Het kon gewoon een plooi in je kleding zijn of zoiets. Maar het was het nieuwe voorschrift gebaseerd op de nieuwe software van de machine. (Vroeger zag je veel meer dan alleen de omtrek;) maar dan ook veel beter dingen als messen, wapens enzo.

Dus kon ik me in het vliegtuig wel voorstellen dat het allemaal heeeeel lang duurde.

In Moskou was ik dus te laat bij het inchecken. Maar de vriendelijke mevrouw gaf aan dat er nog een soort expres balie is. En daarom al met al net op tijd om nog aan boord te kunnen gaan.

Ja ook in Nederland weten ze er wat van te maken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Richard

Ik heb gewerkt in Moskou om er een kantoor op te zetten van mijn bedrijf. (2008) en nu werk ik in St. Petersburg om daar in het bestaande kantoor de markt te openen (2009-2010) Ik ben nu al vier keer in St. Petersburg geweest om te werken (7; 5; 2,5 en 5 weken) en het bevalt steeds beter. Helaas is mijn baan in de zomer van 2010 gestopt. Ik ben een jaar werkeloos geweest en hard op zoek gegaan naar een nieuwe uitdaging. En deze gevonden!! Ik ga nu voor bijna 2 jaar werken in Nizhniy Novgorod in Rusland. Volg mijn avonturen!!

Actief sinds 21 Nov. 2008
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 61118

Voorgaande reizen:

14 Mei 2012 - 29 Maart 2013

Nieuwe uitdaging in Rusland

28 Juni 2010 - 27 Juli 2010

Russia Good bye?

12 April 2010 - 19 Mei 2010

Laatste reis naar St. Petersburg?

01 Februari 2010 - 15 Maart 2010

4e reis St.; Petersburg

07 December 2009 - 23 December 2009

Derde reis St. Petersburg

04 Oktober 2009 - 08 November 2009

Tweede reis St. Petersburg

20 Juli 2009 - 07 September 2009

Nieuwe baan in St. Petersburg

23 November 2008 - 30 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: