Kleine ongemakken en leuke ervaringen - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Richard Roumen - WaarBenJij.nu Kleine ongemakken en leuke ervaringen - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Richard Roumen - WaarBenJij.nu

Kleine ongemakken en leuke ervaringen

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

09 Oktober 2009 | Rusland, Moskou

De eerste dagen in de flat zijn goed verlopen. Wel een paar keer een stroomstoring gehad, maar daar begin ik al aan te wennen. Gelukkig met meerderen tegelijk zodat er altijd wel iemand is die het oplost. Een keer was het mijn eigen schuld, wassen, water koken, en vloerverwarming gaan niet samen. Dus alles viel uit en gelukkig is de centrale kast in het gebouw al eens gekraakt zodat ik zonder sleutel de deur kon openen en mijn zekering kon herstellen (de nummers van de appartementen staan er zelfs bij!)

De handelsmissie is leuk en leerzaam. Wel veel gesprekken en presentaties, maar daar leer ik ook weer van. Alles is politiek hier. Als je tegen de mensen van Vodokanal zegt (11 man/vrouw aanwezig bij de presentatie) dat je het hele proces beheerst, dan zie je ze meteen denken dat zij minder werk zullen krijgen omdat zij menen dat zij het ook wel kunnen. Oei, foutje!

Het weer is wisselend en de verwarming van de flat ook. Dat betekent dat de temperatuur soms binnen niet de temperatuur buiten volgt. Met als gevolg heet binnen en warm buiten en koud binnen en koud buiten. Maar goed een extra trui doet wonderen.

Met ruim 100 door de stad omdat je wat laat bent is ook niet zo grappig, vooral als je dan zo maar voorbij een ongeluk komt waar iemand hetzelfde heeft geprobeerd. Maar onze Andrey kan wel rijden!

Van het nachtklub bezoek heb ik gisteravond maar afgezien. De heren van de delegatie uit Nederland wilden naar een echt "duistere" club. Die hebben ze gevonden! Op het internet en door onze Alona werd ik al gewaarschuwd voor de "dames" die nogal opdringerig aan je vastklampen om door je te worden voorzien van drank en andere zaken. Dus toch maar gewoon naar bed om 23.00.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Richard

Ik heb gewerkt in Moskou om er een kantoor op te zetten van mijn bedrijf. (2008) en nu werk ik in St. Petersburg om daar in het bestaande kantoor de markt te openen (2009-2010) Ik ben nu al vier keer in St. Petersburg geweest om te werken (7; 5; 2,5 en 5 weken) en het bevalt steeds beter. Helaas is mijn baan in de zomer van 2010 gestopt. Ik ben een jaar werkeloos geweest en hard op zoek gegaan naar een nieuwe uitdaging. En deze gevonden!! Ik ga nu voor bijna 2 jaar werken in Nizhniy Novgorod in Rusland. Volg mijn avonturen!!

Actief sinds 21 Nov. 2008
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 61113

Voorgaande reizen:

14 Mei 2012 - 29 Maart 2013

Nieuwe uitdaging in Rusland

28 Juni 2010 - 27 Juli 2010

Russia Good bye?

12 April 2010 - 19 Mei 2010

Laatste reis naar St. Petersburg?

01 Februari 2010 - 15 Maart 2010

4e reis St.; Petersburg

07 December 2009 - 23 December 2009

Derde reis St. Petersburg

04 Oktober 2009 - 08 November 2009

Tweede reis St. Petersburg

20 Juli 2009 - 07 September 2009

Nieuwe baan in St. Petersburg

23 November 2008 - 30 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: