Treinen en restauraties - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Richard Roumen - WaarBenJij.nu Treinen en restauraties - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Richard Roumen - WaarBenJij.nu

Treinen en restauraties

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

26 Oktober 2009 | Rusland, Moskou

Ik was vorige week in Moskou voor afspraken. Ik besloot met de trein te gaan. Dat is een leuke ervaring. Je vertrekt om 16.00 en komt om 21.30 aan. De trein rijdt precies op tijd! De wagons zijn ruim en schoon en je heb volop tijd om de omgeving te bekijken. Veel bossen, open velden en zo nu en dan een stad of dorp. Twee keer wordt er gestopt (ongeveer telkens op een derde van de tijd). De treinen zijn vol en gezellig. Ik kon ook wat slapen.

Op de terugweg zag ik de nieuwe hoge snelheidstrein. Dat leek veel op de TGV, of de Duitse versie. Er is beloofd dat het systeem begin december gaat werken en dan 3 maal per dag in 3,5 uur naar Moskou. Dat ga ik zeker ook proberen! Bij vertrek in Moskou werd er net een film gemaakt van deze trein. Met veel camera's, lampen, figuranten, en dus moeilijk om bij mijn eigen trein te komen. Maar in ieder geval het bewijs dat het serieus is.

Op de terugweg mijn bril en een boek in de trein laten liggen. Dat merkte ik toen ik in de flat aankwam en wat wilde lezen. Oei, wat nu. Een dure leesbril en dus geprobeerd om hem terug te krijgen. De 'lost and found' service gaf me geen kans. Wel ging dezelfde trein de volgende dag pas om 16.00 terug naar Moskou. Dus ik de volgende dag met iemand van kantoor (voor de taal) naar de trein. Zij gaf me ook niet veel kans, maar toch maar proberen: en wel ja, de bril was gevonden en het boek (in het Nederlands) niet. Ik was wel erg blij dat ik mijn bril terug had! Toch ook hier eerlijke mensen dus.

Gisteren boodschappen gedaan bij mijn eigen winkeltjes. Eerst natuurlijk het probleem dat ik niet in de gaten had dat het wintertijd was geworden. Dus stond ik voor de winkel om 10.30 (dacht ik) terwijl die nog dicht was. Er stond toch op de deur van 10.00 tot 22.00 open??

Later nog eens geprobeerd. Maar dat was wel wat moeilijker. De straat was aan een kant helemaal afgezet. Met veel politie, bewakers, en busjes vol ME of zoiets.

Ik wilde wel eens weten waar dat voor nodig was. Mensen werden zonder pardon naar de andere kant van de straat gestuurd en auto's konden er al helemaal niet rijden. Na was omwegen was ik erachter: Er was een gebouw gerenoveerd en dat werd gevierd met een openingsreceptie. Kennelijk een belangrijk gebouw, want veel luxe autos voor de deur en nog meer luxe personen binnen. Daar kun je dus kennelijk de hele straat voor afzetten. De winkels aan de kant van het gebouw waren de hele dag onbereikbaar. Wie zal ze compenseren?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Richard

Ik heb gewerkt in Moskou om er een kantoor op te zetten van mijn bedrijf. (2008) en nu werk ik in St. Petersburg om daar in het bestaande kantoor de markt te openen (2009-2010) Ik ben nu al vier keer in St. Petersburg geweest om te werken (7; 5; 2,5 en 5 weken) en het bevalt steeds beter. Helaas is mijn baan in de zomer van 2010 gestopt. Ik ben een jaar werkeloos geweest en hard op zoek gegaan naar een nieuwe uitdaging. En deze gevonden!! Ik ga nu voor bijna 2 jaar werken in Nizhniy Novgorod in Rusland. Volg mijn avonturen!!

Actief sinds 21 Nov. 2008
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 61134

Voorgaande reizen:

14 Mei 2012 - 29 Maart 2013

Nieuwe uitdaging in Rusland

28 Juni 2010 - 27 Juli 2010

Russia Good bye?

12 April 2010 - 19 Mei 2010

Laatste reis naar St. Petersburg?

01 Februari 2010 - 15 Maart 2010

4e reis St.; Petersburg

07 December 2009 - 23 December 2009

Derde reis St. Petersburg

04 Oktober 2009 - 08 November 2009

Tweede reis St. Petersburg

20 Juli 2009 - 07 September 2009

Nieuwe baan in St. Petersburg

23 November 2008 - 30 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: