De eerste avond - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Richard Roumen - WaarBenJij.nu De eerste avond - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Richard Roumen - WaarBenJij.nu

De eerste avond

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

08 December 2009 | Rusland, Moskou

Met twee koffers en 32 kilo bagage ben ik weer aangekomen in de flat. Alles is prima in orde. Ik prijs me weer gelukkig dat ik alles had schoongemaakt en opgeruimd voordat ik vertrok.

Het uitpakken levert al meteen een enorme bende op. Wat heb ik weer veel meegenomen. Direct het dekbed op het bed gelegd en de hoes erom heen gedaan. Dat was nog even organiseren met zo'n grote lap. Maar het staat goed en slaapt nog beter. Eindelijk geen koude voeten meer!

De speaker steunen staan goed en het monteren was gemakkelijk. Niets is er beschadigd en alles werkt. Wel veel werk gehad om mijn internet radio te repareren. Een knop was afgebroken en die diende nu net voor alle instellingen. Wat nu? Dus maar snel nog de avond voor het vertrek de knop eraan gelijmd maar de schakelaar onder de knop was daardoor ook vastgelijmd. Dus de hele boel uit elkaar gehaald (gelukkig een soldeerbout meegenomen) en voor nood een paar draadjes vastgesoldeerd. Als je die tegen elkaar houdt dan is het een soort schakelaar.

Wat een gepruts, maar de radio werkt en dat is het belangrijkste.

Het is nu 10.00 in de morgen en het begint licht te worden. Daar moet ik dus ook nog aan wennen.

Vanavond voor het eerst weer sporten en nog wat boodschappen doen. Mijn flat is al gebruikt door een collega en dat is prima zo.

  • 08 December 2009 - 07:19

    Koen:

    Wat jammer dat je internetradio stuk is gegaan! Die is dus al stuk gegaan voor je weg ging? Hopelijk kun je 'm weer in ere herstellen.

    Je speakersteunen zien er erg mooi uit met de speakers erop. Nog nog een paar kabelgootjes langs de muur ;)

  • 08 December 2009 - 20:54

    Ad (Coolewee):

    Ha Richard,

    Ik wens je heel veel sterkte in het koude en donkere Petersburg. Maar goed dat je geen alcoholische neigingen hebt.
    Je kunt dus alweer uitzien naar een "lichte" Kerst in Holland?
    Ik vind het leuk om, na je Rusland-avontuur, eens bij te praten.

    Veel warmte toegewenst
    Ad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rusland, Moskou

Richard

Ik heb gewerkt in Moskou om er een kantoor op te zetten van mijn bedrijf. (2008) en nu werk ik in St. Petersburg om daar in het bestaande kantoor de markt te openen (2009-2010) Ik ben nu al vier keer in St. Petersburg geweest om te werken (7; 5; 2,5 en 5 weken) en het bevalt steeds beter. Helaas is mijn baan in de zomer van 2010 gestopt. Ik ben een jaar werkeloos geweest en hard op zoek gegaan naar een nieuwe uitdaging. En deze gevonden!! Ik ga nu voor bijna 2 jaar werken in Nizhniy Novgorod in Rusland. Volg mijn avonturen!!

Actief sinds 21 Nov. 2008
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 61131

Voorgaande reizen:

14 Mei 2012 - 29 Maart 2013

Nieuwe uitdaging in Rusland

28 Juni 2010 - 27 Juli 2010

Russia Good bye?

12 April 2010 - 19 Mei 2010

Laatste reis naar St. Petersburg?

01 Februari 2010 - 15 Maart 2010

4e reis St.; Petersburg

07 December 2009 - 23 December 2009

Derde reis St. Petersburg

04 Oktober 2009 - 08 November 2009

Tweede reis St. Petersburg

20 Juli 2009 - 07 September 2009

Nieuwe baan in St. Petersburg

23 November 2008 - 30 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: