Slot reparatie vervolg en vervolg - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Richard Roumen - WaarBenJij.nu Slot reparatie vervolg en vervolg - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Richard Roumen - WaarBenJij.nu

Slot reparatie vervolg en vervolg

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

11 December 2009 | Rusland, Moskou

De eerste sneeuw is gevallen! Het wordt dus nu ook snel kouder, tijd weer voor de zoveelste poging om mijn buitendeurslot te repareren. Het is voor mij allang een spel geworden.

Tijdens mijn afwezigheid is het slot hersteld door een Nederlander die kantoor interieuren ontwerpt en uitvoert. Hij is samen met een monteur en Sasha onze secretaresse de zaak gaan herstellen. Dat lukte goed. Ze hebben een briefje opgehangen om te melden dat het slot hersteld is en dat men nu een magneetsleutel moet gaan gebruiken. Als service is er een steen tussen de deur gelegd zodat men niet voor een gesloten deur komt en er niet in kan.

Toen ik arriveerde werkte het slot al niet meer. Men had er plakband omheen geplakt om het contact tussen magneet en ijzer te vermijden. Dat haald ik er snel af en het slot werkte weer...

De volgende morgen bleek dat men de steen had gebruikt die er was neergelegd om het slot los te slaan. Dat was niet leuk temeer omdat ik de reparatie nog moest betalen. Ik belde Menno die het slot had gerepareerd en maakte een afspraak voor de betaling. Hij kwam en zei dat hij wel iemand wist die met me mee kon gaan naar het bewuste bedrijfje dat telkens het slot sloopt. (Sasha had eindelijk tegen me gezegd dat ze dat niet durfde).

Ik was wel enthousiast en nog geen uur later verscheen een rijzig persoon in een zwarte jas en stevig uiterlijk.

Hij ging met me naar de voordeur van het bedrijfje en belde aan.... Niemand verscheen en de deur bleef op slot. Ook na diverse pogingen. Toen verschenen er achter ons 3 dames die aangaven bij dit bedrijf te werken. Maar ook zij konden niet naar binnen. Zij belden en ook de telefoon werd niet opgenomen. Toen ging mijn "vriend" naar buiten om door het raam te kijken. Niets te zien want het licht was ook al uitgedaan. Na 20 minuten gingen we maar weer. Ze zijn duidelijk bang voor de belasting inspecteur of de brandweer controle...


Wordt vervolgd

  • 11 December 2009 - 11:37

    Koen:

    Dit is een verdomd spannend verhaal maar hoe loopt 't nou af?! :D

  • 11 December 2009 - 16:10

    Marian:

    Prachtig die ster, past goed bij onze kerstwens dit jaar!
    Heel veel liefs, Marian.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rusland, Moskou

Richard

Ik heb gewerkt in Moskou om er een kantoor op te zetten van mijn bedrijf. (2008) en nu werk ik in St. Petersburg om daar in het bestaande kantoor de markt te openen (2009-2010) Ik ben nu al vier keer in St. Petersburg geweest om te werken (7; 5; 2,5 en 5 weken) en het bevalt steeds beter. Helaas is mijn baan in de zomer van 2010 gestopt. Ik ben een jaar werkeloos geweest en hard op zoek gegaan naar een nieuwe uitdaging. En deze gevonden!! Ik ga nu voor bijna 2 jaar werken in Nizhniy Novgorod in Rusland. Volg mijn avonturen!!

Actief sinds 21 Nov. 2008
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 61154

Voorgaande reizen:

14 Mei 2012 - 29 Maart 2013

Nieuwe uitdaging in Rusland

28 Juni 2010 - 27 Juli 2010

Russia Good bye?

12 April 2010 - 19 Mei 2010

Laatste reis naar St. Petersburg?

01 Februari 2010 - 15 Maart 2010

4e reis St.; Petersburg

07 December 2009 - 23 December 2009

Derde reis St. Petersburg

04 Oktober 2009 - 08 November 2009

Tweede reis St. Petersburg

20 Juli 2009 - 07 September 2009

Nieuwe baan in St. Petersburg

23 November 2008 - 30 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: