Gebakken en gebraden - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Richard Roumen - WaarBenJij.nu Gebakken en gebraden - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Richard Roumen - WaarBenJij.nu

Gebakken en gebraden

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

25 Juli 2010 | Rusland, Moskou

Bijna 1 week Moskou. Met temperaturen tot 36 graden boven nul! In een primitief hotel zonder airco op de kamer (wel in de ontbijtruimte). Hoe hou je dat vol?

Ik heb veel meegemaakt, maar een dergelijke temperatuur zo lang achter elkaar is toch wel afzien. Wel 4 of 5 keer per dag onder de douche. En dan is het een ramp als er een halve dag geen water is (reparatie van de leiding of zoiets). Nu ja de musea zijn gekoeld en de cafeetjes ook. Dus van museum naar café en dan even in een park uitpuffen. Dan weer naar de kamer om te douchen en om te kleden en vervolgens weer op stap om te eten (waar ik trouwens helemaal geen zin in had). O ja, de gesprekken over een eventuele baan verliepen best wel goed. Dus ik heb nog wel wat hoop op een terugkeer.

Uit een soort toeristen krantje begreep ik dat er op het moment 167 verschillende tentoonstelling zijn in Moskou. Dus altijd wel wat te vinden. Hoewel de tentoonstelling "Kamasutra Spoon" enorm tegenviel. Wat een chaos, wat foto's, enkele stellages, en dat was het dan. Je kunt wel zien dat van sex ze hier nog niet zoveel verstand hebben. Ik was nog wel gewaarschuwd: "Niet geschikt voor personen onder de 16 jaar en mensen die snel uit balans raken". Het reizen per trein bevalt goed, zoals altijd. Het is koel en comfortabel. Hoewel de aangekondigde topsnelheid van 250 km/uur maar enkele seconden wordt gehaald, verloopt de reis voorspoedig. Het aankomen is altijd een belevenis, met muziek en een grote drukte. Je wordt echt ontvangen.

Morgen is alweer de laatste dag in Rusland. Alles is ingepakt, weggegooid of weggegeven. De flat is weer in de oorspronkelijke staat. Zo meteen staat de verhuurster voor de deur voor de controle en dan ben ik weer "homeless".

Nu ja maar zien wat de toekomst brengt. Het Rusland avontuur is me goed bevallen en daar kan ik dan ook met plezier op terugkijken. Op naar Nederland!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Richard

Ik heb gewerkt in Moskou om er een kantoor op te zetten van mijn bedrijf. (2008) en nu werk ik in St. Petersburg om daar in het bestaande kantoor de markt te openen (2009-2010) Ik ben nu al vier keer in St. Petersburg geweest om te werken (7; 5; 2,5 en 5 weken) en het bevalt steeds beter. Helaas is mijn baan in de zomer van 2010 gestopt. Ik ben een jaar werkeloos geweest en hard op zoek gegaan naar een nieuwe uitdaging. En deze gevonden!! Ik ga nu voor bijna 2 jaar werken in Nizhniy Novgorod in Rusland. Volg mijn avonturen!!

Actief sinds 21 Nov. 2008
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 61301

Voorgaande reizen:

14 Mei 2012 - 29 Maart 2013

Nieuwe uitdaging in Rusland

28 Juni 2010 - 27 Juli 2010

Russia Good bye?

12 April 2010 - 19 Mei 2010

Laatste reis naar St. Petersburg?

01 Februari 2010 - 15 Maart 2010

4e reis St.; Petersburg

07 December 2009 - 23 December 2009

Derde reis St. Petersburg

04 Oktober 2009 - 08 November 2009

Tweede reis St. Petersburg

20 Juli 2009 - 07 September 2009

Nieuwe baan in St. Petersburg

23 November 2008 - 30 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: